Be a good one

Abraham Lincoln once said that whatever you are, whoever you are,  be a good person. Both in life, have friends and includes a good leader. Speaking of leadership reminds me of my experience a year ago, when I became the head of the division event on campus. The activity named Indonesian Student Researcher Festival (ISRF), where activities nationwide race venue, invite students to compete themselves in the conduct of research and assessment. As the head of event division, I was required to conceptualize the event as attractive as possible, have interesting ideas for the agenda, the core of the course of events, handle 60 participants and 20 presenters and judges dealing with competition. There are times when I am stressed because of lack of human resources activities while the time is getting closer. Here I have to rack my brain how I along with the staff and the committee could be empowered to the fullest. I am sure I can make it happen through leadership and through small steps but surely and clearly. Also through referrals and good communication within the solid team.
Through this leadership I learned a lot of things, creative thinking and positive thinking. When I started working friend was attacked by negative thoughts, here I must act to wake them that there are many paths and do not worry. I was required to be a person who is spontaneous in giving an idea, a strong will and belief in myself. Always be the first to listen to opinions and complaints from his teammates. And when I was headed, I should be able to develop my own self, such as Jack Welch said: Before you are a leader, success is all about growing yourself. When you Become a leader, success is all about growing others. –
When our work is done and my team would say, we succeeded. I feel that my life is helpful. When life just for yourself, then it will be very brief and meaningless. But when life is dedicated to another person, he will feel the full meaning. I will always try new things that are useful to be a better person and be a god one. And I believe it.

 

Bandung

#ChallengeMe #Leader

Advertisements

Efisiensi Waktu

Saya kadang merasa waktu begitu sempit dan sedikit, ketika saya terjebak dalam banyak tugas dan deadline. Apa yang salah? Ternyata memang dalam manajemen waktu saya yang salah. Hari ini pun saya kembali diingatkan dengan percakapan saya dengan seorang teman saya, My Partner in Passion”

“Im, aku punya temen yang ga macem-macem. Bahkan waktu kita lagi dinner, aku masih milih menu, dianya langsung milih dan pesen. Waktu aku mau mesen, dia udah makan duluan. Waktu aku baru mau makan, dia udah selesai.” Katanya

“Kamu lelet banget rin” kataku becanda

“Iya juga sih ya. trus pas aku tanya dia, kenapa cepet banget makannya dan setiap dia melakukan suatu hal kok asa cepat dan rapih. Trus dia jawab gini : iya dong, gue kan orang SIBUK, jadi gue harus manfaatin waktu gue. Gue haru EFISIENSI WAKTU gue. Lo mikir deh, kalo lo efisiensi waktu dari hal-hal kecil, misalnya makan lo yang bisa 15 menit, jadi 5 menit. jadi lo bisa efisiensi waktu 10 menit buat ngerjain tugas lo yang belum selesai dan manfaatin buat yang lain.”

Deg, saya merasa tersindir. Asli, waktu yang saya rasa sangat sedikit emang banyak dihabiskan dengan hal remeh temeh yang bahkan bisa saya manage lagi. Benar juga kata teman saya ini, bahwa dengan efisiensi waktu, kerja ontime, maka kita bisa menghemat waktu kita juga buat istirahat setelah melukan aktivitas. Ya, terkadang kita sering merasa menjadi orang sibuk. Udah tahu sibuk, tapi kerjaan masih ngesot kayak siput. Aduh ikrim, hayu evaluasi diri.

Bahkan Allah telah mengingatkan kita dalam surat Al-ashr, “Demi Masa”, agar kita tidak menjadi orang yang merugi.

Survive and be #AmazingMe

Bandung

19.09.2014

Serendipity

Kehidupan yang kita jalani terkadang banyak hal-hal yang tidak disangka-sangka. Yap, serendipity. Siapa sangka ketika kita pergi ke suatu tempat untuk melepas penat, ternyata kita mendapatkan teman baru dan menjadi sahabat yang benar-benar dapat diandalkan. Itulah karuniaNya, yang bahkan sebenarnya hal tersebut bukanlah hal yang kebetulan. Tapi memang takdirNya

Bandung

Back to Writing’s world ^^